fredag 13. juli 2012

Leseglede


Som en roman - Daniel Pennac Inger Østenstad


Liv i Fyresdal er reser-lesar, og flink til å skrive/snakke om bøker ho les. Det har vi andre stor glede og nytte av. Men det er ikkje alle som likar at ein etter avslutta lesing ofte må analysere, diskutere, kanskje dramatisere og til og med framføre, det ein har lese. Blir det leseglede av slikt?
Nei meiner Daniel Pennac, forfattaren av den lille boka "Som en roman : om gleden ved å lese ".For Pennac er ikke litteratur en skatt som det skal koste blod, svette og tårer å tilegne seg, men en gratis glede som foreldre og pedagoger må skjenke gavmildt ut av – uten å kreve noen form for gjenytelse. Pennac har m.a. utforma Leserens ukrenkelige rettigheter i 10 punkt. Eg har stor sans for alle dei ti rettane eg har som lesar, men for tida er eg spesielt glad i punkt nr. 3: Retten til ikkje å lese ut ei bok. Seinast i sommar har eg lagt bort minst to bøker som ikkje er lese ferdig. Det er jo produsert massevis av bøker gjennom tidene, sjølvsagt er det mange som ikkje passar for meg.

Men så skjer det av og til eit lite under, og da kjem punkt nr. 10 inn i biletet: Retten til å teie. For nokre bøker blir ein slik skatt for deg at du bare vil "gøyme dei i hjartet". Det vi leser, tier vi om. Gleden over å ha lest er en hemmelighet…Boken er lest, men vi er fremdeles der. Nå er det jo slik at dette skjer sjeldnare og sjeldnare til eldre ein blir og til fleire bøker ein har lese. Og det skal eg kanskje vere glad for, for det er vel ingen god eigenskap for ein bibliotekar å ville teie om ei fantastisk bok?

Kanskje eg kjem tilbake til andre lesar-rettar etter kvart, men du finn dei uansett i boka på biblioteket.

God sommar med god bok!


Britt i Seljord

1 kommentar:

  1. Jeg kan forsikre om at min leseglede ikke blir ødelagt av å formidle bøkene videre - delt glede er dobbel glede. Analyse derimot, det driver jeg ikke med, så der er jeg på linje med den godeste Daniel.
    Det viktigste er vel at lesere kommer i alle fasonger og typer, og kan velge og vrake, glede seg over bøkene på akkurat sin måte.
    Sier hun som faktisk leste ut Haren med øyne av rav, som har lest alle bøkene i Sønnavindserien og som synes boka Bæsj er helt genial :-))))))))))))) Det finnes en bok for enhver sinnstemning og for de fleste her i verden. Gå for opplevelsen *S* - Liv

    SvarSlett